DE / EN
KOKO SUPPORT 16.11.2017

Nasza relacja i garść inspiracji z OEES

26/1f/e06962c7c0f094446bd1072641ff.jpeg

Już po raz drugi zostaliśmy zaproszeni do udziału w OEES. Były to dla nas 2 dni mocnych inspiracji, spotkań ludzi biznesu, nauki i “trzeciego sektora”, którzy wierzą w te same wartości, które my wyznajemy i którzy budują wokół nich swoje firmy, projekty, badania naukowe czy miasta i  samorządy.

Poniżej przedstawiamy naszą fotorelację oraz garść cytatów z wykładów, które najbardziej utkwiły nam w pamięci:

Konferencja OEES

 

KOKOworld na konferencji OEES

 

Mocne i proste o Fair Trade:

Fair Trade powstał dlatego, że klasyczny łańcuch dostaw po prostu się nie sprawdza(!) bo krzywdzi wielu ludzi

o prywatności w świecie wirtualnym:

"Musisz mieć świadomość tego, że wychodząc z sypialni trzeba się ubrać"

sesja Firma-Idea Zarządzanie aktywami niematerialnymi

O recyklingu, o tym dlaczego należy robić (i kupować) produkty z recyklingu:

"Biznes już dziś wie, że niedługo surowców nam zabraknie, Ikea wie nawet dokładnie w którym roku i ile nam tych surowców zabraknie i ile pieniędzy w związku z tym NIE zarobimy"

Katarzyna Dulko-Gaszyna IKEA

Pani Katarzyna podkreśla jednak że:

'większość ludzi myśli że produkty z recyclingu są gorszej jakości i z tego tytułu powinny być tańsze.... a jest zupełnie odwrotnie’

oraz

‘ ...uważam, że nie jest sztuką robić produkty z recyclingu których nikt nie kupi’

...idąc za tym wnioskiem IKEA zdecydowała się nie robić serii recyklingowych produktów tylko dodawać do znanych już i produkowanych produktów materiały recyklingowe tak, że kupując dziś topowe produkty tej marki nawet nie wiemy że wspieramy recykling. Stopniowo w każdym produkcie IKEA zwiększany jest udział materiału z odzysku, a firma robi to nie dla mody czy ekologii, ale ze względów biznesowych - bo wie że dla niej, dla klientów i dla najbliższego otoczenia będzie się to zwyczajnie opłacało!

 

Świetną, inspirującą prezentację miał też Janez Potocnik - badacz i członek komisji badawczych EU związanych z rozwojem gospodarczym i srodowiskiem:

"Financial Capital - overvalued
Human Capital - undervalued
Natural Capital - Not Valued"

Janez Potocnik

za zużycie materiałów aktualnie mocniej odpowiada zwiększenie konsumpcji niż zwiększanie populacji na świecie

Dokładnie o tym jest m.in. film ‘True Cost’, którego pokaz być może niedługo będziemy mieli okazję zorganizować w KOKOworld w Krakowie.

Potocnik kończy swoje wystąpienie cytując Einsteina:

"... bo polityka jest bardziej skomplikowana niż fizyka"
Konferencja Open Eyes

 

A my wychodzimy z niego z wyraźnym przeświadczeniem, że mimo bardzo złej sytuacji, mamy niesamowitą okazję być na samym początku fali zmian które po prostu muszą się wydarzyć i dzieją się teraz dzięki takim przedsiębiorstwom jak nasze i konsumentom, którzy coraz świadomiej decydują o tym jaką filozofię biznesu wspierają swoimi decyzjami zakupowymi. Po takim wystąpieniu mamy realne poczucie że jesteśmy w stanie zmieniać świat na lepsze za pomocą mody, zakupów i tego w jaki sposób prowadzimy nasz biznes.

Konferencja była też okazją do spotkań i nawiązywania nowych kontaktów, być może już niedługo powstaną z nich nowe wspólne akcje i projekty. Bądźcie czujni i do zobaczenia za rok na OEES!

Agata Kurek założycielka KOKOworld na konferencji OEES

Marta Karwacka, blog "How to wear fair"

Agata Kurek założycielka KOKOworld
Agata Kurek założycielka KOKOworld podczas konferencji OEES
KOKOworld podczas konferencji OEES

 

Na koniec jeszcze jeden, ważny cytat, motto tegorocznej konferencji powtarzane na wielu wystąpieniach:

"potrzebujemy ludzi którzy będą nośnikami tych zmian..."

zrównoważona produkcja

Odpowiedzialne materiały

Ekowysyłka

14 dni na zwrot

KOKO WORLD logo
  • ul. Starowiślna 19, KRAKÓW
.js">