DE / EN
KOKO MODA 01.12.2020

Sposób na niepogodę: kolekcja citiZEN fall/winter

0a/8b/f0cb9afea2f2df26ac10be4884a1.png

Nie zmieniamy kierunku! Nasze wyczulone na przeżywanie kolorów i kształtów zmysły wciąż uciekają w stronę Dalekiego Wschodu. W jesienno-zimowej odsłonie kolekcji citiZEN pojawiają się jednak nowości, o których koniecznie chcemy Wam opowiedzieć. Zobaczcie, nad czym pracowaliśmy w ostatnim czasie.

 

Rok 2020 upływa w KOKO pod znakiem dalekowschodnich inspiracji. Część z nich mogłyście odkryć wiosną, kiedy pojawiła się pierwsza odsłona kolekcji citiZEN. Motywem przewodnim były azjatyckie wyraziste kroje, buddyjskie mandale z wyraźnym motywem kół i kwadratów oraz pastelowe wzory osadzone na ciemnym tle. Gdy zobaczyliśmy, jak szybko przeszłyście z citiZEN na „Ty”, pozwoliliśmy sobie na więcej.

Plecaki KOKOworld


Pogadajmy o wzorach

Monochromatyczna jesień to dla nas abstrakcja! Wrzesień, październik i listopad w szaroburościach? Nie jesteśmy w stanie tego zaakceptować, dlatego printy, które pojawiły się w najnowszej odsłonie, odważnie przełamują nudne połączenia barw. Wprowadziliśmy cztery nowe wyraziste wzory: Koi, Lichi, Kosmos i Mandala. Elementy każdego z nich można znaleźć w kulturach Dalekiego Wschodu, którym z zaciekawieniem (i szczególną twórczą uwagą) przyglądał się nasz projektant wzorów i biżuterii Dawid Polony.

KOKO design


Jesienią nie zwalniamy tempa – nasza kolekcja w 70% składa się z odpowiedzialnych materiałów

Jesień nie jest dla nas usprawiedliwieniem rezygnacji z obranych celów. Tym bardziej, że te dotyczące odpowiedzialnej produkcji są w KOKOworld szczególne ambitne. Nieustannie zwiększamy liczbę odpowiedzialnych materiałów w naszych kolekcjach. Jesteśmy bardzo dumni, że edycję jesienno-zimową kolekcji citiZEN aż w 70% stworzyliśmy z odpowiedzialnych materiałów.

Długo na to pracowaliśmy, jednak w końcu mamy na pokładzie także wiskozę ECOVEROTM – ekologiczny odpowiednik konwencjonalnej wersji wiskozy. Zachowuje wszystkie jej właściwości (jest delikatna jak jedwab, oddychająca, doskonale chłonie wilgoć), a jednocześnie swoją produkcją generuje o 50% mniej zanieczyszczeń powietrza i połowę mniejsze zużycie wody (w porównaniu do wiskozy klasycznej).

Oprócz niej w kolekcji znajdziecie także nasze odpowiedzialne klasyki, takie jak bawełna organiczna i TENCELTM.

Czy 70% to dobry wynik? Choć nie jesteśmy jeszcze idealni, ta liczba niezmiernie nas cieszy. Pozyskiwanie odpowiedzialnych włókien i zrównoważonych materiałów to długi, czasochłonny i kosztowny proces. W dodatku dostęp do odpowiedzialnych materiałów jest w Polsce ograniczony. Uszycie z nich kolekcji jest więc dużo trudniejsze, niż może się wydawać. Mamy co świętować! Nie spoczywamy jednak na laurach, idziemy po więcej.

KOKO made in Poland


Jesteście głosem, którego chcemy słuchać!

Gdy myśleliśmy o projektach, które wejdą w skład citiZEN, pierwsze, co przychodziło nam do głowy, to Wasze uwagi! Jesteście jednym z naszych najbardziej surowych krytyków, a jednocześnie głosem, którego chcemy słuchać. Inspirujecie nas i wyznaczacie drogę, która nigdy nie prowadzi w złą stronę.

Wiemy, że lubicie czuć się zimą bezpiecznie – opatulone po pupę ciepłymi spodniami, chronione przed chłodem i wiatrem. Na waszą prośbę uszyłyśmy więc szarawary Sumba – te w wersji fall/winter stworzyliśmy z bawełny organicznej. Są miękkie, wygodne i ciepłe. Idealne na chłodne wieczory z grzanym winem i rozbrzmiewającymi w tle Waszymi ulubionymi dźwiękami.

W nowej wersji oddajemy w Wasze zmarznięte ręce również bluzę Hug Me. Choć do jej kroju nie miałyście żadnych zastrzeżeń, zasugerowałyście, że lepiej będzie, jeśli wykończymy jej brzegi i zabezpieczymy je przed pruciem. Tak też się stało – Hug Me wraca więc do Was w nowym, odświeżonym wydaniu.

Skoro już jesteśmy już przy bluzach – Zip to jeden z najbardziej rozchwytywanych przez Was modeli. W kolekcji fall/winter możecie dostać tę bluzę w dwóch energetycznych printach: Liczi i Mandala.

W jesiennej odsłonie znajdziecie również klasykę na lata – bluzka Bonsai, której powstanie to efekt wielu naszych prób, będzie z Wami niezależnie od panującej mody. Uszyliśmy ją tak (stąd też liczne poprawki), by była uniwersalna – i tematycznie, i „wymiarowo” – jej krój sprawia, że dobrze wygląda na każdym typie sylwetki.

Moda damska KOKOworld


Symbole jesieni w citiZEN fall/winter

Mimo że wszystkie elementy tej kolekcji traktujemy w sposób szczególny, mamy perełki, o których chcemy powiedzieć nieco głośniej. To między innymi kamizelka Fukuro i jeansy Bosfor 2.0.

Fukuro uszyliśmy po to, by świadomie złamać schemat i pokazać, że kamizelka nadaje się nie tylko na eleganckie wyjścia. Z jednej strony (swoim krojem) nawiązuje do klasyki, z drugiej – jest wygodna i lekka. Wyróżnia ją nie tylko funkcjonalność, ale i styl – podszyta materiałem z printu Vintage Flowers udowadnia, że wstawki Zero Waste prezentują się dobrze niezależnie od pory roku.

Jeansy Bosfor to klasyk, który jest z nami od kilku sezonów. W wersji 2.0 te kultowe wręcz spodnie przychodzą do Was w nieco innym odcieniu. Dlaczego? Ponieważ ekologiczna farbiarnia KNK Kanaka, w której do tej pory barwiliśmy te modele, zaktualizowała standardy GOTS dotyczące tego procesu, a to z kolei w bezpośredni sposób przełożyło się na kolor jeansu. W wersji 2.0. usunęliśmy również batikową wstawkę, dzięki czemu spodnie są teraz bardziej uniwersalne.


A gdy znowu przyjdzie wiosna?

Tworzenie edycji jesień/zima było dla nas szczególnie pracowitym czasem. Złożyły się na to nie tylko obostrzenia związane z koronawirusem, ale również nasze ambitne podejście do realizacji zadania. Ulepszenia w krojach, modele, których do tej pory nie szyliśmy, a które wymagały (zarówno od projektantów, jak i od pań szwaczek) szczególnej uwagi, sprawiły, że praca nad citiZEN fall/winter była jednym z najbardziej intensywnych i trudnych procesów w historii naszej firmy. Jednak gdy patrzymy na efekty – było warto. Nie ukrywamy, że największą radością jest dla nas zbudowanie kolekcji z materiałów, które w 70% są odpowiedzialne. Nie osiadamy jednak na laurach. Szukamy nowych rozwiązań, pytamy, weryfikujemy. Wiemy, że gdy znów przyjdzie wiosna, z nową energią ruszymy do realizacji kolejnych działań. I szczerze? Już nie możemy się tego doczekać!

Wkładajcie czapki i dbajcie o siebie!

 

 

KOKO WORLD logo
  • ul. Starowiślna 19, KRAKÓW