Mocy kolorów nie da się zaprzeczyć. Nie tylko wpływają na nasze samopoczucie, myśli ale nawet i zdrowie. Często mają też same w sobie mogą być symbolem. Tak właśnie jest w przypadku koloru koralowego, który nie przez przypadek został wybrany kolorem roku 2019!
Pantone to amerykańskie przedsiębiorstwo, założone w 1963 roku, które od lat jest liderem w przemyśle poligraficznym. W ramach przedsiębiorstwa istnieje także Pantone Color Institute które od 20 lat wybiera najważniejszy kolor sezonu, prognozując tym samym światowe trendy kolorystyczne. Bazując na swoim doświadczeniu, ekspertyzie i znajomości psychologii kolorów, Pantone Color Institute współpracuje z wieloma globalnymi markami, którym pomaga wykorzystać moc i emocje kolorów w strategiach projektowania.Jednym słowem, Pantone Color Institute to światowy ekspert w dziedzinie koloru, który od ponad 2 dekad ma wpływ na rozwój produktów i decyzje zakupowe w wielu branżach, w tym w modzie i wzornictwie przemysłowym.
Autorytet Instytutu w dziedzinie koloru opiera się przede wszystkim na wnikliwym i szczegółowym procesie wyboru koloru roku. Wymaga on bowiem przemyślanej analizy i analizy trendów. Przed podjęciem decyzji, każdego roku eksperci Pantone Color Institute przyglądają się bacznie wydarzeniom światowym i przeczesują różnorodne dziedziny w poszukiwaniu kolorów i ich wpływów. Ich poszukiwania obejmować mogą przemysł rozrywkowy i filmy w produkcji, kolekcje sztuki i nowych artystów, modę, wszystkie dziedziny projektowania, popularne kierunki podróży, warunki społeczno-ekonomiczne a nawet nadchodzące wydarzenia sportowe, które przyciągają uwagę całego świata. I właśnie na podstawie wielu skomplikowanych i interdyscyplinarnych danych Pantone Color Institute za kolor roku uznał kolor koralowy, a ściślej mówiąc 16-1546 Living Coral w palecie kolorów.
Zdaniem Pantone to właśnie ten kolor zasługuje na palmę pierwszeństwa. Uznano go za kolor pełen życia, energetyzujący, a jednocześnie łagodny i subtelny. Przede wszystkim zaś odwołuje się do znaczenia raf koralowych w ekosystemie - ich niezastępowalności i ochronie, jakie zapewniają wielu organizmom. Tym samym kolor koralowy symbolizuje ciepło i pożywienie, ma dostarczać komfortu i elastyczności w naszym ciągle zmieniającym się otoczeniu.
“Kolor koralowy jest jak soczewka przez którą doświadczamy naszą rzeczywistości, zarówno tą cyfrową jak i bardziej “tradycyjną”. Konsumenci tak naprawdę są spragnieni interakcji międzyludzkich i społecznych relacji. Te właśnie pragnienia ma odzwierciedlać Pantone Living Coral uderza” – wyjaśnia Leatrice Eiseman, dyrektor The Pantone Color Institute.
W reakcji na agresywne technologie cyfrowe i media społecznościowe, coraz częściej zwracamy się ku prostemu życiu codziennemu, poszukujemy autentycznych i wciągających doświadczeń, które umożliwiają kontakt i intymność. Towarzyska i porywająca, czarująca natura Living Coral zaprasza do zabawy, ale i aktywności mającej głębsze znaczenie. Odwołując się do naszej wrodzonej potrzebę optymizmu i radosnych poszukiwań, odcień ten zdaje się przypominać jednocześnie o tym co ważne i zachęca abyśmy nasze pragnienie ekspresji zaspokajali poprzez to, co niesie ze sobą wartość. Tak jak piękne koralowce są jednocześnie tak ważne przyrodzie i życiu człowieka.
Dla nas tym samym wybór koralowego jest jednocześnie manifestem ekologicznym, który upomina, aby dbać i chronić to, co nam zapewnia schronienie. Przypomina, abyśmy dbali o środowisko w lokalnej i globalnej skali - zarówno o naturę, która jest widoczna gołym okiem, jak i tą, która jest przed nami skryta, na przykład w głębiach oceanu.
Źródło:
https://www.pantone.com/color-intelligence/color-of-the-year/color-of-the-year-2019
zrównoważona produkcja
Odpowiedzialne materiały
Ekowysyłka
14 dni na zwrot